Hoe kunnen wij helpen?
Categorieën
< Alle onderwerpen

Mijn e-mails komen niet meer aan, hoe los ik dit op?

Het is erg vervelend als e-mails die u verstuurt niet aankomen bij de ontvanger. Gelukkig zijn er een aantal veelvoorkomende oorzaken die u zelf kunt controleren en oplossen.

 

Mogelijke oorzaken

E-mailproviders zoals Gmail, Outlook en Yahoo letten streng op de echtheid en reputatie van een e-mail. Komt uw mail niet aan (of belandt deze in de spam)? Dan kan dat onder andere komen door:

1. Ontbrekende of foutieve DNS-instellingen, zoals:

– SPF-record: bepaalt welke servers namens uw domein mogen mailen.
– DKIM-record: zorgt voor een digitale handtekening van uw e-mail.
DMARC-record: geeft aan wat er moet gebeuren met e-mails die niet aan SPF of DKIM voldoen.

2. De inhoud van de e-mail

E-mails met verdachte onderwerpen, spamgevoelige woorden, of alleen een bijlage zonder tekst worden sneller geblokkeerd of in de spam geplaatst.

Gebruik onze testtool

Om snel te controleren of uw SPF- en DKIM-records goed zijn ingesteld, kunt u gebruikmaken van onze eigen testtool: uwdomeinnaam.email

U kunt daar een e-mail sturen naar het weergegeven e-mailadres en de DKIM en SPF records van uw domeinnaam controleren.

Test uw e-mail met mail-tester.com

Wilt u weten waarom een specifieke e-mail niet aankomt of in de spam belandt? Dan kunt u ook gebruikmaken van:

mail-tester.com

Stuur een testmail naar het unieke adres dat u daar te zien krijgt, en u ontvangt een volledige analyse van de aflevering, inhoud en reputatie van uw e-mail.

Heeft u hulp nodig bij het verbeteren van uw e-mailaflevering of komt u er niet uit? Neem dan contact met ons op.

 

Inhoudsopgave