Problemen met WordPress: de site ondervindt technische problemen

03-07-2019

De afgelopen weken zien wij veel klanten met problemen met hun WordPress Website. De website toont dan een wit scherm met daarop: De site ondervindt technische problemen. Om dit probleem te verhelpen en in de toekomst te voorkomen kunt u de stappen en tips in dit blog volgen.

Wat is de oorzaak van dit probleem?

Wanneer de melding ” De site ondervindt technische problemen ” wordt weergegeven dan kan dit meerdere oorzaken hebben. Over het algemeen zijn de WordPress bestanden (ernstig) beschadigd en kan WordPress en het WordPress dashboard daarom niet meer geladen worden. 

Dat de bestanden beschadigd raken kan een aantal oorzaken hebben. Vaak komt dit probleem voor na een update van WordPress, doordat WordPress tegenwoordig automatisch ge-update wordt kan dit probleem dus ook min of meer spontaan optreden. Wanneer WordPress ge-update wordt en plugin’s te lang niet zijn onderhouden dan is de kans groot dat u het witte scherm met de melding “De site ondervindt technische problemen” te zien zult krijgen.

Daarnaast kunnen er tijdens het updaten van plugin’s problemen optreden. Vaak worden deze veroorzaakt doordat de plugin te lang niet is geupdate en de nieuwe versie zoveel verschilt dat er problemen optreden. 

Het kan uiteraard ook zo zijn dat de website gehackt is. Dit zien wij vooral wanneer websites oude plugin’s gebruiken die niet geupdate worden of waarvoor de ontwikkelaar geen updates meer maakt. Deze plugin’s bevatten dan lekken welke niet hersteld worden en zo eenvoudig gehackt kunnen worden.

Wat kunt u doen om het probleem op te lossen?

Wanneer u een WordPress Hosting pakket bij ons afneemt dan kunt u het beste even contact met ons opnemen per mail of de chatknop rechtsonder. Wij zullen u dan helpen heit probleem direct op te lossen. Wanneer u geen WordPress hosting pakket bij ons afneemt dan is de meest eenvoudige manier om het probleem op te lossen om een backup terugzetten. Wanneer u een Standaard Webhosting pakket bij ons afneemt dan kunt u via Installatron eenvoudig een backup van de website terugzetten. Wanneer deze backups het probleem niet oplossen of als u geen Installatron backups heeft dan kunt u ons vragen een backup tot 30 dagen geleden terug te zetten. 

Werkt de website al langer dan 30 dagen niet goed meer dan is er nog een laatste oplossing. U kunt de WordPress bestanden vervangen door nieuwe. Hiervoor download u WordPress en upload u vervolgens de bestanden stuk voor stuk naar uw webhosting account. Hierbij is het belangrijk dat u het wp-config bestand en de plugins map niet overschrijft. Over het algemeen wordt het probleem opgelost door de bestanden in de wp-includes map te vervangen door nieuwe.

Lukt het u niet om uw website te herstellen? Klik dan op de chatknop rechtsonder in dit scherm, wij helpen u graag uw website weer werkend te krijgen. Ook als u geen klant van ons bent!

Hoe kunt u het probleem voorkomen?

Wanneer u uw website hersteld heeft wilt voorkomen dat deze defect raakt dan is het belangrijk dat u uw website zeer regelmatig update en beveiligt. Dit doet u door de plugin’s en thema’s minimaal 1 keer in de 14 dagen te updaten maar liever nog vaker. Hoe u uw WordPress website kunt beveiligen hebben wij hier uitgelegd: https://www.hostingsquad.nl/helpdesk-handleidingen/wordpress-beveiligen/

Heeft u geen tijd of kennis om uw website te onderhouden en te beveiligen? Bekijk dan onze Managed WordPress pakketten eens. Wij controleren uw website, de beveiliging en snelheid dan 24/7 en voeren regelmatig updates uit zodat uw website altijd snel en goed bereikbaar is.

Speciaal voor eignaren van  WordPress websites verstuurt HostingSquad iedere maand een WordPress Nieuwsbrief met daarin tips en advies over het sneller maken en onderhouden van uw website. U kunt zich hier aanmelden voor deze nieuwsbrief: https://www.hostingsquad.nl/wordpress-nieuwsbrief/

Heeft u nog problemen met uw WordPress website of kunnen wij u helpen om uw website te onderhouden? Neem dan contact met ons op!