Tips voor Websitebeheerders: Contentmarketing

16-08-2019

Wilt u meer bezoekers op uw website? Dan kunt u uiteraard reclame inkopen via bijvoorbeeld Google, Facebook, Instagram en Twitter. Maar het kan ook anders (en beter). Wanneer u informatie op uw website deelt in de vorm van bijvoorbeeld een blogpost of nieuwsbericht welke waardevol is voor uw bezoekers dan zult u gratis meer bezoekers op uw website krijgen. Een blogpost of nieuwsbericht welke waardevolle informatie bevat wordt vaak op de eerste (paar) pagina’s in Google weergegeven.
 

Meer bereik door social media

Wanneer u een blogpost of nieuwsbericht met waardevolle informatie heeft geschreven dan kunt u dit delen op bijvoorbeeld Facebook, Instagram, LinkedIn of Twitter. Deel niet zomaar uw bericht door een link te plaatsen maar schrijf een korte introductie per platform. Op LinkedIn schrijft u een zakelijkere introductie dan op Facebook en op Twitter juist weer een korte maar krachtige introductie met enkele hashtags die relevant zijn. Wanneer uw informatie echt waardevol is dan zult u zien dat uw bericht op social media wordt gedeeld en daardoor nog meer bezoekers aan zal trekken.

 

Welke content is waardevol

Waardevolle content bevat informatie waarmee bezoekers hun kennis of kunde kunnen vergroten. Bijvoorbeeld een handleiding voor het opzetten van een website, informatie over het verbeteren van de gezondheid van de bezoeker of een stappenplan waarmee een bezoeker een probleem met zijn smartphone kan oplossen. Doordat bezoekers na het lezen van uw content meer kennis hebben of meer kunnen dan voorheen zullen zij uw website vaker bezoeken om zo nog meer informatie te kunnen vinden. Bij het schrijven van waardevolle content is het vaak nuttig om tijdens het schrijven te bedenken of de informatie voor u ook waardevol zou kunnen zijn.

 

Waardevolle content blijft lange tijd werken

Wanneer u een blogpost of nieuwsbericht met waardevolle content op uw website heeft geplaatst en dit artikel wordt op de eerste of tweede pagina van Google opgenomen dan blijft het daar vaak lange tijd staan. In tegenstelling tot een advertentie op bijvoorbeeld Facebook, Instagram, Twitter of LinkedIn welke alleen maar zichtbaar blijft zolang u blijft betalen zal waardevolle content lange tijd voor bezoekers op uw website blijven zorgen. Doordat de content over het algemeen lange tijd relevant blijft hoeft u hierbij ook geen of slechts kleine wijzigingen aan uw content door te voeren. Met een eenmalige investering in tijd zorgt u dat u lange tijd bezoekers op uw website blijft krijgen.

 

Ook content heeft onderhoud nodig

Net als een online advertentie moet ook content regelmatig ge-update, uitgebreid of vernieuwd worden. Door regelmatig nieuwe content aan uw website toe te voegen en bestaande content te updaten of uit te breiden zult u steeds opnieuw bezoekers op uw website krijgen. Afhankelijk van het onderwerp en de inhoud van uw content zult u merken dat het ene bericht meer bezoekers aantrekt dan het andere. Daarmee kunt u bepalen met welke content u de meeste bezoekers zult aantrekken, op basis daarvan kunt u dan steeds weer opnieuw relevante en waardevolle content maken.

 
Heeft u nog vragen over bovenstaande tips? Neem dan contact met ons op!